Monday, February 4, 2019

अपूरो सूचीकरण नियमावली


धितोपत्र सूचीकरण सम्बन्धी ओटा कानून लागू भएकै दिनदेखि आंशिक रूपमा मात्र कार्यान्वयन हुनसकेका छन् । नियम र विनियमका व्यवस्था कार्यान्वयन नभएर होइन, त्यसको व्यावहारिकता नभएर मृत कानूनी अक्षर बनेका हुन् । धितोपत्र सूचीकरण तथा कारोबार नियमवाली २०७५र यसैको अधीनस्थ बनेको धितोपत्र सूचीकरण विनियमावली २०७५लागू भए पनि अधिकांश व्यवस्था कागजी खोस्टा बनेका छन् । यसले कानून निर्माण पद्धतिमा हामी कहाँ चुकेका छौं भन्ने कुरा स्पष्ट पार्छ । यस्ता अव्यवहारिक कानून बन्दा पनि सूचीकृत कम्पनीले कुनै प्रतिवाद नगरेकाले कम्पनी सञ्चालक समेत सूचीकरणलाई खासै महत्त्व दिँदैनन् भन्ने संकेत गर्छ । यसो हुनुको कारण सूचीकरणमा आउनैपर्ने भएर आइदिएको (बैंक र बीमा) र आएर हल्लाखल्ला गरेर शेयर बेच्दै आफ्नो प्रारम्भिक लगानी झिकेर निस्कन पाए हुन्थ्यो (विशेषतः जलविद्युत्) भन्ने जस्तो मात्र देखिएको छ । उदाहरणका रूपमा कम्पनी वर्गीकरणमा वर्गमा पर्नुपर्ने कम्पनी जेडमा पर्दा पनि कुनै प्रतिवाद नगर्नुले यस प्रतिको लगाव स्पष्ट पारेको छ ।
तालाचाबीको तालुकदार
कानून निर्माण गर्दा सामान्यतया जसका लागि बनाइने हो, त्यससँग पहिले नै परामर्श लिइन्छ । निर्माण गर्न लागिएको कानूनको सम्बन्धमा सम्बद्ध क्षेत्रका व्यक्ति तथा संस्थासँग सैद्धान्तिक विषयमा यथोचित छलफल गरेर एउटा मोटामोटी खाका तयार पारिन्छ । यसरी खाका तयार पारेपछि प्रस्तावित कानूनको मस्यौदा तयार पारेर त्यसलाई प्रकाशित गरी ३ महले ढाँचामा त्यसका साझेदारसँग राय-सुझाव माग गरिन्छ । यसरी प्राप्त राय-सुझावका आधारमा बनेको कानून दीर्घकालीन हुन्छ र लागू भएकै दिनदेखि कार्यान्वयन हुने नसक्ने गरी अपांग बन्दैन । तर, धितोपत्र बोर्डले कानून निर्माण गर्दा सूचीकृत कम्पनी र धितोपत्र कारोबारीसँग सल्लाह गर्ने परिपाटी नै रहेको छैन । अपवादका रूपमा हालै केही कानूनको संशोधन गर्न लागिएकाले सल्लाह दिनु भन्ने सूचना प्रकाशन भएको देखिएको छ । नत्र भने बोर्डले कानून निर्माण गर्ने क्रममा सल्लाह लिएको भेटिँदैन । माथि उल्लिखित कानूनका सन्दर्भमा यसलाई तयार पार्दा यसको सैद्धान्तिक पक्ष र मस्यौदा सार्वजनिक गरिएको देखिएन । परिणामस्वरूप दुवै कानून असफल भएका छन् ।
धितोपत्र सूचीकरण विनियमावली अपुरो र अधुरो छ भनेर कानून लागू हुनासाथ पंक्तिकारले लेखेको थियो । (अधुरो धितोपत्र सूचीकरण विनियमावली, अभियान दैनिक, २०७५ साल भदौ २५ गते) तर पनि तालुकी निकायको कानमा बतास लागेन । आर्थिक वर्ष २०७५/७६ को पहिलो त्रैमास समाप्त हुनासाथ नेपाल स्टक एक्सचेन्जले कम्पनीको वर्गीकरण विवरण प्रकाशन गर्दा यसको (अ)प्रभावकारिता देखियो । यही हविगत दोस्रो त्रयमासमा पनि देखियो । मूलतः कम्पनी वर्गीकरणका लागि लिइएको केही आधार नै हाम्रा लागि त्यति उपयुक्त थिएनन् । यसलाई कानूनमा व्यवस्था गर्दा सोचविचार पुर्याउनुपर्ने थियो । यसो नहुँदा कानून कार्यान्वयन गर्दा बाधा अड्काउ आइदियो जसलाई फुकाउने अधिकार बोर्ड बाहेक अरूसँग थिएन तैपनि तालाचाबीको तालुकदार बोर्डले यस बारेमा सोच्ने फुर्सद निकालेन वा निकाल्न चाहेन ।
संशोधनका विषय 
उल्लिखित नियमावली र विनियमावलीमा आमूल संशोधन गरेर देशीय परिस्थिति अनुरूपको नबनाएसम्म यसको उपादयेता देखिँदैन । केवल व्यवस्था गर्नका लागि मात्र गरेर केही हुँदैन, त्यसको सबल र सफल कार्यान्वयन गरेर मात्र धितोपत्र बजार विस्तारै सुदृढीकरणको बाटोमा अग्रसर हुन्छ । राहत बाँडेजस्तो १० कित्ता शेयर बाँड्दैमा धितोपत्र बजार सफल र सबल बन्ने होइन ।
नियमावली संशोधनका विषय 
१.     संगठित संस्थाको दायरा बृहद् भएकाले धितोपत्र बजारका सन्दर्भमा कम्पनीभन्ने शब्द उपयुक्त हुने हुँदा नियमावलीका ठाउँ-ठाउँमा भएको सङ्गठित संस्थाको सट्टा कम्पनी शब्दले विस्थापन गर्नुपर्ने देखिन्छ ।
२.    नियमावलीको नियम ७(क) मा नियम ५ बमोजिमको सूचीकरणको वार्षिक शुल्क नबुझाएमा भन्ने व्यवस्था छ । तर, नियमावलीको नियम ५ मा यस्तो व्यवस्था नै देखिँदैन । हुँदै नभएको यस्तो व्यवस्था केका लागि राखिएको हो ?
३.    नियमावलीको नियम ६(ङ) मा नियमनकारी निकायले तोकेको ढाँचामा वित्तिय विवरण राखे/नराखेको भन्ने खण्डले के अर्थ दिन खोजेको स्पष्ट हुँदैन थप व्याख्या आवश्यक छ ।
विनियमावली संशोधनका विषय
१.     विनियमावलीका ठाउँ-ठाउँमा भएको संगठित संस्थाको सट्टा कम्पनीभनी रूपान्तरण गर्नुपर्ने । यसको कारण माथि नै उल्लेख भएको छ ।
२.    विनियम ७(१)(ङ) मा भएको व्यवस्था अनावश्यक देखिन्छ । कम्पनी सूचीकृत भइसकेपछि बोनस र हकप्रद सूचीकरण गराउन सञ्चालक समितिको निर्णय आवश्यक देखिँदैन ।
३.    वर्गमा सूचीकृत हुन विगत ३ आर्थिक वर्ष नाफामा रहेर लाभांश वितरण गरेको भन्ने व्यवस्थाको सट्टा कम्तीमा १० प्रतिशत लाभांश वितरण गरेको र कुनै वर्ष तोकिएको भन्दा कम लाभांश पारित गरेमा सोही दिनदेखि स्वतः अर्को वर्गमा झर्ने प्रबन्ध गर्ने ।
४.    विनियममा वर्गमा वर्गीकृत हुन तोकिएको एउटा शर्त नियमकले तोकेको ढाँचामा वित्तीय विवरण राखेकोभन्ने वाक्यले के अर्थ दिन्छ कतै पनि स्पष्ट नपारिएकाले यसलाई स्पष्ट पार्नुपर्ने ।
५.    कम्पनी वर्गीकरण गर्न तोकिएको एउटा आधार रेटिङ लाई अहिले अस्थायी स्थगन गर्ने ।
६.    कम्पनी वर्गीकरणको पुनरावलोकन गर्ने समय ३ महीनाको सट्टा तोकिएको शर्त उल्लङ्घन हुनासाथ अर्को वर्गमा झार्ने व्यवस्था गर्ने ।
७.    सूचीकरण स्थगन र कारोबार रोक्का फरक विषय भएकाले यसलाई स्पष्ट पार्ने ।
८.    गलत सूचना दिएमा वा पटक-पटक सूचना परिवर्तन गरेमाभन्ने व्यवस्थाले पनि विषयवस्तु स्पष्ट पार्न नसकेकाले पुनर्लेखन गर्न आवश्यक ।
९.    कारोबार रोक्नु भनेको शेयरधनीको सम्पत्तिमा अवाञ्छित रोक लगाउनु जस्तै हुने हुँदा विशिष्ट परिस्थिति बाहेकमा कारोबार रोक्ने विकल्प खोज्नु आवश्यक छ । यस्तो विकल्पका रूपमा सञ्चालक वा व्यवस्थापकलाई नगद जरीवाना गराउने एउटा उपाय हुनसक्छ ।
१०.   विनियम १९(ग) मा बोर्ड वा नियमकले सूचीकरण खारेज गर्न निर्देशन दिएमा सूचीकरण खारेज हुने व्यवस्थाको सम्बन्धमा थप स्पष्ट पार्नुपर्ने आवश्यकता छ ।
११.    विनियम १९(घ) र (ङ) मा वार्षिक शुल्क नबुझाएर लगातार ३ वर्षएउटै कारण ३ पटकभन्दा बढी सूचीकरण स्थगन भएमाभन्ने व्यवस्थाले आफूले सार्वजनिक निष्कासन गर्न अनुमति दिएको र सूचीकरण गराएको कम्पनीको खोजीनीति गर्नुपर्ने जिम्मेवारीबाट पन्छिन मिल्दैन ।
१२.   वार्षिक शुल्क नबुझाउने कम्पनीलाई १० प्रतिशत जरीवाना लिने व्यवस्था राम्रो हुँदाहुँदै पनि यस्तो रकम सञ्चालक वा व्यवस्थापकबाट असुल गर्ने व्यवस्था राख्नुपर्छ । अन्य अनुपालनाका विषयमा पनि सञ्चालक वा व्यवस्थापकबाट जरीवाना तिराउनुपर्छ ।
१३.   विनियम २२(झ) मा १० करोड वा सो बढी दायित्व वहन गर्नुपर्ने सम्भावना भएको मुद्दा दायर भएमा भन्ने विषय पटक्कै सान्दर्भिक भएन । २ करोडको कम्पनी सूचीकृत गर्ने अनि दायित्व चाहिँ १० करोड कसरी मेल खान्छ ? जतिसुकै दायित्व वहनको होस् कम्पनी विरुद्ध परेका सबै मुद्दाको जानकारी गराउनुपर्ने व्यवस्था गर्ने ।
१४.  साधारणसभाको बुक क्लोज त्रुटियुक्त रहेकाले साधारणसभामा प्रस्ताव पारित गर्न एकपटक र सभाले प्रस्ताव (लाभांश) पारित गरेपछि लाभांश वितरणका लागि अर्को बुक क्लोज गर्नुपर्छ र यसबेला लाभांश (नगद र बोनस) ले मूल्य समायोजन हुने भए समायोजन गर्नुपर्छ ।
 आर्थिक अभियान दैनिक, २०७५ माघ १४ गते 
http://www.abhiyan.com.np/?p=313204

No comments:

कर्मचारी र शेयर कारोबार

कर्मचारीले कारोबार गर्न पाउँछन् कि पाउँदैनन् ?   प्रतिभूति (शेयर) बजार पैसा छाप्ने मेशिन हो भन्ने एक किसिमको भाष्य बनेको छ । यथार्थमा यस्तो ...